План заходів щодо попередження випадків дискримінації серед учасників освітнього процесу на 2020-2021 навчальний рік

План заходів
щодо попередження випадків дискримінації
серед учасників освітнього процесу
на 2020-2021 навчальний рік
№
з/п |
Назва заходу | Цільова аудиторія | Термін виконан
ня |
Відповідальний |
Діагностичний етап | ||||
1 | Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах | вересень | Практичний психолог школи
Благодарова Ю.С. |
|
2 | Діагностування рівня напруженості, тривоги в учнівських колективах:
-спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; -опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; -психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; -соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; -визначення рівня тривоги та депресії учнів. |
Усі категорії учасників освітнього процесу | Упродовж року | Класні керівники, класоводи, практичний психолог школи
Благодарова Ю.С. |
Інформаційно-профілактичні заходи | ||||
1 | Антидискримінаційне наповнення шкільної програми (навчальні предмети «Захист Вітчизни», «Трудове навчання», «Біологія») | |||
2 | Засідання шкільного методичного об’єднання класних керівників на тему «Система роботи з профілактики правопорушень дітей і підлітків на основі гуманізації сучасної школи» | МО класоводів і класних керівників | грудень | ЗД ВР
Лузан О.П. |
3 | Ознайомлення всіх учасників освітнього процесу із правилами поведінки в закладі | Учасники овітнього процесу | вересень | Класоводи і класні керівники |
4 | Заходи в тематичного Дня «Жінок у науці» | Усі категорії учасників освітнього процесу | Класоводи і класні керівники, педагог-організатор, практичний психолог школи | |
5 | Вивчення законодавчих документів, практик протидії дискримінації | Педагогічний колектив | Упродож року | ЗД ВР
Лузан О.П. |
6 | Контроль за станом реалізації заходів із запобігання проявам дискримінації | Нарада при директорі | Грудень,
травень |
ЗД ВР
Лузан О.П. |
7 | Контроль за станом дотримання правил поведінки учасників освітнього процесу в закладі освіти, дотримання етичних норм, поваги до гідності, прав і свобод людини | Нарада при директорі | Листопад | ЗД ВР
Лузан О.П. |
8 | Мотивувати учителів до проходження модулів щодо запобігання дискримінації у закладі | |||
Створення безпечного освітнього середовища | ||||
1 | Створення безпечного фізичного простору: заходи з адаптації будівлі та приміщень для забезпечення можливості ними користуватись усім учасникам освітнього процесу без дискримінації через фізичні можливості; постійне спостереження за поведінкою учнів під час перерв, безпечний доступ до мережі Інтернет тощо) | 1-11 класи | Упродовж року | Адміністрація закладу, педагогічні працівники, технічий персонал закладу |
2 | Створення безпечного емоційно-психологічне середовища: розвиток в учасників освітнього процесу соціально-емоційної грамотності, толерантності, прийняття різноманітності, вмінню співпрацювати, навичок ненасильницької комунікації тощо | Усі учасники освітнього процесу | Упродовж року | Адміністрація закладу, практичний психолог, класоводи і класні керівники |
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти | ||||
1 | Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків | 1-4 класи | Упродовж року | Класоводи |
2 | Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, виховних годин, тенінгових занять тощо | 1-11 класи | Упродовж року | Класоводи і класні керівники |
3 | Робота відеозалу. Перегляд відеостічок і соціальних роликів відповідної тематики | 5-11 класи | Упродовж року | Учителі інформатики, класоводи і класні керівники |
4 | Робота психологічного старт-апу «Вчинковий потенціал старшокласників» | 9-ті класи | Упродовж року | Практичний психолог школи
Благодарова Ю.С. |
5 | Вживання фемінітивів у повсякденному мовленні учаниками освітнього процесу | 1-11 класи | Упродовж року | Учасники освітнього процесу |
6 | Проведення заходів в рамках «Тижня недискримінації»
-робота інтерактивного стенду «Літературні осиденьки»(недискримінаційної тематики); -виставки татусів, які приділили час вихованню дітей; -робота стенду «Це теж зробила вона»; -робота стенду «Герої-діти»(діти з особливими потребами); -робота спеціальної фотозони з недискримінаційним контентом «Янголи в дії» |
1-11 класи | Грудень | Класоводи і класні керівники, практичний психолог школи Благодарова Ю.С.,
педагог-організатор |
7 | Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Дитячих мрій та добрих справ» | 1-11 класи | Грудень | Педагог-організатор, класоводи і класні керівники |
8 | Гуторки недискримінаційного спрямування щодо кольору шкіри, національності, майнового і сімейного стану, гендерної приналежності,
релігійних та інших переконань, віку, інвалідності, етнічного походження, місця проживання, мови, раси, соціального походження, громадяства, політичних переконань.
|
1-11 класи | Упродовж року | Педагог-організатор |
Психологічний супровід | ||||
1 | Діагностика стану психологічного клімату класу | 1-11 класи | Упродовж року | Практичний психолог школи
Благодарова Ю.С. |
2 | Спостереження під час освітнього процесу і в позаурочний час | 1-11 класи | Упродовж року | Практичний психолог школи
Благодарова Ю.С. |
3 | Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу | 1-11 класи | Упродовж року | Практичний психолог школи
Благодарова Ю.С. |
4 | Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу | 1-11 класи | Упродовж року | Практичний психолог школи
Благодарова Ю.С. |
Робота з батьками | ||||
1 | Інформаційна робота через інтернет-сторінки | 1-11 класи | Упродовж року | ЗД ВР Лузан О.П. |
2 | Тематичні батьківські збори «Протидія булінгу і дискримінації в учнівському середовищі» | 1-11 класи | Упродовж року | Класоводи, класні керівники |
3 | Заняття з елементами тренінгу «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті?» | За запитом | Упродовж року | Практичний психолог школи
Благодарова Ю.С. |
4 | Педагогічна скарбничка «Поради батькам щодо зменшення ризиків проявів булінгу та кібербулінгу, дискримінації для своєї дитини» | Упродовж року | ЗД ВР
Лузан О.П. |
|
Робота з територіальними органами Національної поліції | ||||
1 | Залучення працівників органів територіальної поліції до проведення роз’яснювальної роботи з питань протидії булінгу і дискримінації в учнівському колективі | За запитом
1-11 класи |
Упродовж року | ЗД ВР
Лузан О.П. |
2 | Вчасне інформування органів поліції про факт виявлення булінгу по відношенню до учасника освітнього процесу | За запитом
1-11 класи |
Упродовж року | ЗД ВР
Лузан О.П. |
Робота зі Службою у справах дітей | ||||
1 | Залучення працівників Служби у справах дітей до проведення роз’яснювальної роботи з питань протидії булінгу і дискримінації в учнівському колективі | За запитом
1-11 класи |
Упродовж року | ЗД ВР
Лузан О.П. |