План заходів щодо попередження випадків дискримінації серед учасників освітнього процесу на 2024/2025 навчальний рік
План заходів
щодо попередження випадків дискримінації
серед учасників освітнього процесу
на 2024/2025 навчальний рік
№ з/п |
Назва заходу |
Цільова аудиторія | Термін виконання | Відповідальний |
Діагностичний етап |
||||
1 | Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах | Вересень | Практичний психолог
___________, класні керівники |
|
2 | Діагностування рівня напруженості, тривоги в учнівських колективах:
– спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; – соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; – визначення рівня тривоги та депресії учнів. |
Усі категорії учасників освітнього процесу | Упродовж року | Класні керівники, практичний психолог |
Інформаційно-профілактичні заходи |
||||
1 | Антидискримінаційне наповнення шкільної програми (всі навчальні предмети) | Упродовж року | Педагогічний колектив
|
|
2 | Вивчення законодавчих документів, практик протидії дискримінації | Педагогічний колектив | Вересень, грудень | ЗД ВР
Лузан О.П. |
3 | Ознайомлення всіх учасників освітнього процесу із правилами поведінки в закладі | Учасники освітнього процесу | Вересень | Класні керівники |
4 | Оновлення інформації на сайті ліцею щодо запобігання та протидії дискримінації в освітньому середовищі | Учасники освітнього процесу | Упродовж року | Відповідальний за сайт ліцею
Комлик Ю.І. |
5 | Проведення тижня Толерантності. Щорічна Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства» | Учасники освітнього процесу | Листопад | Практичний психолог
. |
6 | У рамках Всеукраїнського тижня права проведення заходів про недопущення дискримінації та насильства | Учні 9-11 класів | Грудень 2023 | Учителі історії, правознавства |
Створення безпечного освітнього середовища |
||||
1 | Створення безпечного фізичного простору: заходи з адаптації будівлі та приміщень для забезпечення можливості ними користуватись усім учасникам освітнього процесу без дискримінації через фізичні можливості; постійне спостереження за поведінкою учнів під час перерв, безпечний доступ до мережі Інтернет тощо) | 1-11 класи | Упродовж року | Адміністрація закладу, педагогічні працівники, технічний персонал закладу |
2 | Створення безпечного емоційно-психологічного середовища: розвиток в учасників освітнього процесу соціально-емоційної грамотності, толерантності, прийняття різноманітності, вмінню співпрацювати, навичок ненасильницької комунікації тощо | Усі учасники освітнього процесу | Упродовж року | Адміністрація закладу, практичний психолог, класні керівники |
3 | Поради психолога щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу, мобінгу | Усі учасники освітнього процесу | Упродовж року | Практичний психолог
___________ |
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти |
||||
1 | Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків | 1-4 класи | Упродовж року | Класні керівники |
2 | Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, виховних годин, тренінгових занять тощо | 1-11 класи | Упродовж року | Класні керівники |
3 | Перегляд соціальних роликів відповідної тематики | 5-11 класи | Упродовж року | Класні керівники, педагог-організатор |
4 | Вживання фемінітивів у повсякденному мовленні учасниками освітнього процесу | 1-11 класи | Упродовж року | Учасники освітнього процесу |
5 | Інформаційні хвилинки недискримінаційного спрямування щодо кольору шкіри, національності, майнового і сімейного стану, гендерної приналежності,
релігійних та інших переконань, віку, інвалідності, етнічного походження, місця проживання, мови, раси, соціального походження, громадянства, політичних переконань. |
1-11 класи | Упродовж року | Педагог-організатор |
Психологічний супровід |
||||
1 | Діагностика стану психологічного клімату класу | 1-11 класи | Упродовж року | Практичний психолог
___________ |
2 | Спостереження під час освітнього процесу і в позаурочний час | 1-11 класи | Упродовж року | Практичний психолог
___________ |
3 | Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу | 1-11 класи | Упродовж року | Практичний психолог
___________ |
4 | Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу | 1-11 класи | Упродовж року | Практичний психолог
___________ |
Робота з батьками |
||||
1 | Інформаційна робота через інтернет-сторінки | 1-11 класи | Упродовж року | ЗД ВР Лузан О.П. |
2 | Тематичні батьківські збори «Протидія булінгу і дискримінації в учнівському середовищі» | 1-11 класи | Упродовж року | Класні керівники |
3 | Заняття з елементами тренінгу по протидії булінгу | За запитом | Упродовж року | Практичний психолог
___________ |
Робота з територіальними органами Національної поліції |
||||
1 | Залучення працівників органів територіальної поліції до проведення роз’яснювальної роботи з питань протидії булінгу і дискримінації в учнівському колективі | За запитом
1-11 класи |
Упродовж року | ЗД ВР
Лузан О.П.. |
2 | Вчасне інформування органів поліції про факт виявлення дискримінвції та булінгу по відношенню до учасника освітнього процесу | За запитом
1-11 класи |
Упродовж року | ЗД ВР
Лузан О.П. |
Робота зі Службою у справах дітей |
||||
1 | Залучення працівників Служби у справах дітей до проведення роз’яснювальної роботи з питань протидії булінгу і дискримінації в учнівському колективі | За запитом
1-11 класи |
Упродовж року | ЗД ВР
Лузан О.П. |