План заходів щодо попередження випадків дискримінації серед учасників освітнього процесу на 2024/2025 навчальний рік

План заходів  

 щодо попередження  випадків дискримінації

серед учасників освітнього процесу

на 2024/2025 навчальний рік

з/п

Назва заходу

Цільова аудиторія Термін виконання Відповідальний

Діагностичний етап

1 Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах   Вересень Практичний психолог

___________,

класні керівники

2 Діагностування рівня напруженості, тривоги в учнівських колективах:

– спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти;

– опитування (анкетування) учасників освітнього процесу;

– психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів;

– соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах;

– визначення рівня тривоги та депресії учнів.

Усі категорії учасників освітнього процесу Упродовж року Класні керівники, практичний психолог

Інформаційно-профілактичні заходи

1 Антидискримінаційне наповнення шкільної програми (всі навчальні предмети)   Упродовж року Педагогічний колектив

 

2 Вивчення законодавчих документів, практик протидії дискримінації Педагогічний колектив Вересень, грудень ЗД ВР

Лузан О.П.

3 Ознайомлення всіх учасників освітнього процесу із правилами поведінки в закладі Учасники освітнього процесу Вересень Класні керівники
4 Оновлення інформації на сайті ліцею щодо запобігання та протидії дискримінації в освітньому середовищі Учасники освітнього процесу Упродовж року Відповідальний за сайт ліцею

Комлик Ю.І.

5 Проведення тижня Толерантності. Щорічна Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства» Учасники освітнього процесу Листопад Практичний психолог

.

6 У рамках Всеукраїнського тижня права проведення заходів про недопущення дискримінації та насильства Учні 9-11 класів Грудень 2023 Учителі історії, правознавства

Створення безпечного освітнього середовища

1 Створення безпечного фізичного простору: заходи з адаптації будівлі та приміщень для забезпечення можливості ними користуватись усім учасникам освітнього процесу без дискримінації через фізичні можливості; постійне спостереження за поведінкою учнів під час перерв, безпечний доступ до мережі Інтернет тощо) 1-11 класи Упродовж року Адміністрація закладу, педагогічні працівники, технічний персонал закладу
2 Створення безпечного емоційно-психологічного середовища: розвиток в учасників освітнього процесу соціально-емоційної грамотності, толерантності, прийняття різноманітності, вмінню співпрацювати, навичок ненасильницької комунікації тощо Усі учасники освітнього процесу Упродовж року Адміністрація закладу, практичний психолог, класні керівники
3 Поради психолога щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу, мобінгу Усі учасники освітнього процесу Упродовж року Практичний психолог

___________

Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти

1 Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків 1-4 класи Упродовж року Класні керівники
2 Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, виховних годин, тренінгових занять тощо 1-11 класи Упродовж року Класні керівники
3 Перегляд соціальних роликів відповідної тематики 5-11 класи Упродовж року Класні керівники, педагог-організатор
4 Вживання фемінітивів у повсякденному мовленні учасниками освітнього процесу 1-11 класи Упродовж року Учасники освітнього процесу
5 Інформаційні хвилинки недискримінаційного спрямування щодо  кольору шкіри, національності, майнового і сімейного стану, гендерної приналежності,

релігійних та інших переконань, віку, інвалідності, етнічного походження, місця проживання, мови, раси, соціального походження, громадянства, політичних переконань.

1-11 класи Упродовж року Педагог-організатор

Психологічний супровід

1 Діагностика стану психологічного клімату класу 1-11 класи Упродовж року Практичний психолог

___________

2 Спостереження під час освітнього процесу і в позаурочний час 1-11 класи Упродовж року Практичний психолог

___________

3 Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу 1-11 класи Упродовж року Практичний психолог

___________

4 Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу 1-11 класи Упродовж року Практичний психолог

___________

Робота з батьками

1 Інформаційна робота через інтернет-сторінки 1-11 класи Упродовж року ЗД ВР
Лузан О.П.
2 Тематичні батьківські збори «Протидія булінгу і дискримінації  в учнівському середовищі» 1-11 класи Упродовж року Класні керівники
3 Заняття з елементами тренінгу по протидії булінгу За запитом Упродовж року Практичний психолог

___________

Робота з територіальними органами Національної поліції

1 Залучення працівників органів територіальної поліції до проведення роз’яснювальної роботи з питань протидії булінгу і дискримінації в учнівському колективі За запитом

1-11 класи

Упродовж року ЗД ВР

Лузан О.П..

2 Вчасне інформування органів поліції про факт виявлення дискримінвції та булінгу по відношенню до учасника освітнього процесу За запитом

1-11 класи

Упродовж року ЗД ВР

Лузан О.П.

Робота зі Службою у справах дітей

1 Залучення працівників Служби у справах дітей до проведення роз’яснювальної роботи з питань протидії булінгу і дискримінації  в учнівському колективі За запитом

1-11 класи

Упродовж року ЗД ВР

Лузан О.П.

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *