План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти
План заходів
щодо попередження насильницької моделі поведінки,
випадків булінгу серед учасників освітнього процесу
на 2024/2025 навчальний рік
№
з/п |
Назва заходу | Цільова аудиторія | Термін виконання | Відповідальний |
Діагностичний етап |
||||
1 | Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах | Вересень | Практичний психолог | |
2 | Діагностування рівня напруженості, тривоги в учнівських колективах:
-спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; -опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; -психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; -соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; -визначення рівня тривоги та депресії учнів. |
Усі категорії учасників освітнього процесу | Упродовж року | Класні керівники, практичний психолог |
3 | Систематичне оновлення банку даних сімей, де існують випадки вчинення насильства в сім’ї або виникає реальна загроза його вчинення. | Упродовж року | ЗД ВР
Лузан О.П. |
|
4 | Онлайн/офлайн моніторинг безпечного освітнього середовища | 1-11 класи | Листопад. квітень | Практичний психолог ,
ЗД ВР Лузан О.П. |
5 | Проведення соціометричних досліджень з метою виявлення ізольованих учнів | 3-11 класи | Упродовж року | Практичний психолог
|
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу (цькування) |
||||
6 | Підготовка наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти» | Вересень | ЗД ВР
Лузан О.П. |
|
7 | Підготовка наказу «Про створення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти» | Вересень | ЗД ВР
Лузан О.П. |
|
8 | Обговорення та прийняття правил поведінки в класах, оформлення правил у вигляді наочних стендів, презентацій | 1-11 класи | Вересень | Класні керівники |
9 | Організація механізмів звернення для повідомлень про випадки булінгу (цькування) |
|
Вересень | Адміністрація закладу |
10 | Поновлення інформації про профілактику булінгу (цькування) на сайті закладу освіти | Усі категорії учасниківосвітнього процесу | Вересень | ЗД ВР
Лузан О.П., відповідальний з сайт ліцею Комлик Ю.І. |
11 | Підготовка звіту про виконання заходів щодо виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу | Грудень, травень | ЗД ВР
Лузан О.П. |
|
Інформаційно-профілактичні заходи |
||||
12 | Засідання методичного об’єднання класних керівників (майндгруп) на тему «Профілактика ненасильницьких та агресивних форм поведінки серед учнів» | М/о класоводів і класних керівників | Травень | ЗД ВР
Лузан О.П. |
13 | Залучення осіб схильних до проявів насилля та жорстокого поводження до роботи Ради профілактики школи. | Група ризику | Упродовж року | ЗД НВР
Зарва М.М., практичний психолог |
14 | Проведення годин спілкування для учнів з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів | 1-11 класи | Упродовж року | Класні керівники |
15 | Проведення ранкових зустрічей («Ранкових коло») з метою формування навичок дружних стосунків у класному колективі | 1-4 класи | Упродовж року | Класні керівники |
16 | Групова консультація «Не мовчи, якщо тебе ображають» | 1-6 класи | Грудень | Класні керівники |
17 | Заходи до Міжнародного дня толерантності | 1-11 класи | Листопад | Педагогічний колектив |
18 | Створення «Дерева дружби» | 1-4 класи | Вересень | Практичний психолог |
19 | Інформаційна акція «16 днів проти насильства» | Усі учасники освітнього процесу | Грудень | Практичний психолог |
20 | Флешмоб «Зупинимо булінг разом!» | 7-9 класи | Вересень | Педагог-організатор |
21 | Години спілкування «Булінг: міфи та реальність», «Не допускай насилля над ближнім», «Допоможи другу» тощо | 1-11 класи | Вересень | Класні керівники |
22 | На «Годинах психолога», факультативних заняттях, круглих столів на теми: «Насилля в сім’ї. Скажемо Ні!» серед учнів 7х кл., «Попередження булінгу (насилля та жорстокості) 8-9 кл. «Запобігання насильству та жорстокому поводженню»; «Твої права та обов’язки, дитино!», «Конвенція ООН про права дітей» | 7-9 класи | Протягом року | Практичний психолог |
23 | Заходи в рамках тижня «Медійної та інформаційної грамотності» і «Тиждень безпеки в інтернеті»
Тижня протидії булінгу та тижня протидії дискримінації |
Усі категорії учасників освітнього процесу | Жовтень, лютий | ЗД ВР
Лузан О.П., класні керівники, педагог-організатор. |
24 | Акція «16 днів проти насильства» до Європейського дня захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насилля | 5-11 | Листопад | Практичний психолог |
25 | Розповсюдження інформаційних онлайн дайджестів «Наслідки насилля у сім’ї», «Чи знаєте ви, що таке насильство в сім’ї».
Надання інформації про організації, які можна звернутися в разі потреби. « ЛаСтрада-Україна» |
1-11 класи | Упродовж року | Практичний психолог,
класні керівники |
26 | Робота інформаційних стендів «Стоп булінг» | 1-11 | Упродовж року | Педагог-організатор |
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти |
||||
27 | Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків | 1-4 класи | Упродовж року | Класні керівники |
28 | Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, виховних годин, тренінгових занять тощо | 1-11 класи | Упродовж року | Класні керівники |
29 | Проведення просвітницьких заходів щодо попередження насилля, булінгу та кібербулінгу серед учнів :
– Бесіда «Правила вдалого Селфі або Життя дорожче за фото!»; – Заняття з елементами тренінгу « Будь толерантним»; -Заняття «СТОП! Булінг»; – Заняття з елементами тренінгу «Протидія булінгу. Правила безпечної роботи в мережі Інтернет»; – Інтерактивне заняття «Скажи – “НІ!” булінгу» |
9-ті класи | Упродовж року | Практичний психолог |
30 | Відпрацювання теми особистої гідності у ході вивчення літературних творів, на уроках історії | 1-11 класи | Упродовж року | Учителі української мови і літератури |
31 | Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня «Стоп булінг» | 1-11 класи | Грудень | Класні керівники, практичний психолог |
32 | Гуторки антибулінгового спрямування | 1-11 класи | Упродовж року | Педагог-організатор |
Психологічний супровід |
||||
33 | Діагностика стану психологічного клімату класу | 1-11 класи | Упродовж року | Практичний психолог |
34 | Спостереження під час освітнього процесу і в позаурочний час | 1-11 класи | Упродовж року | Практичний психолог |
35 | Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу | 1-11 класи | Упродовж року | Практичний психолог |
36 | Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу | 1-11 класи | Упродовж року | Практичний психолог |
Створення безпечного освітнього середовища |
||||
37 | Створення безпечного фізичного простору: заходи з адаптації будівлі та приміщень для забезпечення можливості ними користуватись усім учасникам освітнього процесу без дискримінації через фізичні можливості; постійне спостереження за поведінкою учнів під час перерв, безпечний доступ до мережі Інтернет тощо) | 1-11 класи | Упродовж року | Адміністрація закладу, педагогічні працівники, технічний персонал закладу |
38 | Створення безпечного емоційно-психологічне середовища: розвиток в учасників освітнього процесу соціально-емоційної грамотності, толерантності, прийняття різноманітності, вмінню співпрацювати, навичок ненасильницької комунікації тощо | Усі учасники освітнього процесу | Упродовж року | Адміністрація закладу, практичний психолог, класні керівники |
Робота з батьками |
||||
39 | Інформаційна робота через інтернет-сторінки
Педагогічна скарбничка «Поради батькам щодо зменшення ризиків проявів булінгу та кібербулінгу для своєї дитини» |
1-11 класи | Упродовж року | ЗД ВР Лузан О.П. |
40 | Проведення індивідуальних та групових консультацій з питань насильства та булінгу для учасників освітнього процесу | Усі учасники освітнього процесу | Упродовж року | Практичний психолог
|
41 | Батьківський всеобуч «Кібербулінг. Як уберегти дитину» | Батьки учнів | Жовтень | Практичний психолог , класні
керівники |
Робота з територіальними органами Національної поліції |
||||
42 | Залучення працівників органів територіальної поліції до проведення роз’яснювальної роботи з питань протидії булінгу в учнівському колективі | За запитом
1-11 класи |
Упродовж року | ЗД ВР
Лузан О.П. |
43 | Вчасне інформування органів поліції про факт виявлення булінгу по відношенню до учасника освітнього процесу | За запитом
1-11 класи |
Упродовж року | ЗД ВР
Лузан О.П. |
Робота зі Службою у справах дітей |
||||
44 | Залучення працівників Служби у справах дітей до проведення роз’яснювальної роботи з питань протидії булінгу в учнівському колективі | За запитом
1-11 класи |
Упродовж року | ЗД ВР
Лузан О.П. |
45 | Вчасне інформування Служби у справах дітей про факт виявлення булінгу по відношенню до учасника освітнього процесу | За запитом
1-11 класи |
Упродовж року | ЗД ВР
Лузан О.П. |