В Україні запрацювала перша національна лінія довіри для попередження суїциду – 7333
10 вересня – Всесвітній день запобігання самогубствам, створений у 2003 році з метою здійснення діяльності щодо запобігання самогубств у всьому світі. Згідно зі статистикою ВООЗ, у третьому тисячолітті від суїцидів гине більше людей, ніж через всі війни та насильницькі вбивства разом взяті – близько 800 тисяч самогубств у рік, тобто кожні 40 секунд у світі позбавляє себе життя одна людина – це 3000 осіб щодня.
В Україні один із найвищих рівнів самогубств у Європі — понад 20 добровільних смертей на сто тисяч життів, повідомляє
Щоб впоратися з особистою кризою, людині може допомогти відверта розмова, адже розмова здатна зменшити тиск суїцидальних думок і заспокоїти людину, стверджують у Всесвітній організації охорони здоров’я.
В Україні лінії довіри, або так звані кризові центри, останнім часом то з’являлися, то зникали, адже зазвичай були створені силами окремих людей чи організацій, які самотужки шукають приміщення, під’єднують та оплачують лінію, збирають та навчають волонтерів. Однак ресурсів часто не вистачає, тож за останній рік в Україні припинили роботу щонайменше дві «гарячі» лінії, залишивши в інтернеті номери телефонів, за якими ніхто вже не відповідає.
Донедавна в Україні діяли лише спеціалізовані державні «гарячі» лінії щодо домашнього насилля чи прав дітей. Зокрема:
«Гаряча» лінія
«Гаряча» лінія для консультацій з питань захисту прав дітей – 116111
«Гаряча» лінія
Наприкінці серпня розпочала свою роботу нова кризова національна лінія з питань запобігання суїцидам та профілактики психічного здоров’я «Lifeline Ukraine» – 7333, повідомляє
Українська лінія створена за зразком австралійської «LifelineAustralia», В Австралії така лінія допомагає рятувати понад п’ятдесят тисяч життів щороку.
Реалізацією цієї ініціативи в Україні займається ірландець Пол Ніланд, який вже 16 років живе в Україні. Майдан, події в Україні та випадкове знайомство причетні до того, що Пол Ніланд узяв на себе організацію кризової лінії на пропозицію Уляни Супрун, адже, окрім загальної напруженості в суспільстві, Україна має й нові виклики: ветерани війни на Донбасі часто-густо потребують фахової допомоги та підтримки.
«Я зустрічався з керівниками різних ліній, слухав їхній досвід і поради. Одна жінка, що відкрила лінію самотужки, відвела мене до свого офісу. Там на телефоні з понеділка й до п’ятниці сиділа лише одна жінка. П’ять годин щодня. За день вони могли мати три дзвінки, могли десять, а могли не отримати жодного, бо в них просто не було грошей на те, щоби поширювати інформацію про себе. На іншій лінії у Львові працювали десятки студентів-волонтерів. Усе це неможливо не поважати. Я поволі занурювався у проблеми нової для мене сфери», – пригадує Пол Ніланд.
Через друзів та знайомих Пол знайшов приміщення для майбутнього офісу. Ще один друг і колега запропонував об’єднати проекти й подати заявку на фінансування від Британського посольства. Деякі кошти залучили з благодійних фондів бізнес-компаній.
На цілодобовій кризовій лінії «Lifeline Ukraine» консультанти працюють у 4 зміни — кожна по 6 годин. У кожній зміні працює психолог, який стежить за моральним станом тих, хто спілкується з людьми. Усі майбутні працівники пройдуть навчання від ізраїльських та канадських спеціалістів.
Слід наголосити, що кризова лінія доступна не лише для ветеранів, а для всіх, хто потребує консультації.
«Гадаємо, що за рік ми зможемо вийти на той рівень, аби мати змогу допомагати усім. Бо ми маємо рятувати життя», – зазначає Пол Ніланд.
Чотири цифри, які мають допомогти уникнути суїциду, – 7333.