Накази по булінгу

 

УКРАЇНА

КОНОТОПСЬКИЙ ЛІЦЕЙ № 9

КОНОТОПСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

НАКАЗ

01.09.2025                                         м.Конотоп                                № 91-ОД

 

Про затвердження Положення
про роботу комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) у закладі

Відповідно до Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту», наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 №1646 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки булінгу (цькування) та взаємодії з іншими органами та службами», з метою запобігання та протидії булінгу (цькуванню) серед учасників освітнього процесу і чіткого регламентування дій закладу освіти при виявленні випадків булінгу

НАКАЗУЮ:

  1. Затвердити Положення про роботу комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в Конотопському ліцеї № 9 Конотопської міської ради Сумської області (додаток до наказу).
  2. Заступнику директора з навчально-виховної роботи Олені Лузан:

2.1. Ознайомити з Положенням працівників закладу, усіх учасників освітнього процесу через офіційний вебсайт, інформаційні стенди тощо.

2.2. Забезпечити контроль за дотриманням вимог Положення.

2.3. Організувати інформування педагогічного колективу щодо порядку дій при виявленні випадків булінгу.

  1. Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) здійснювати свою діяльність відповідно до затвердженого Положення.
  2. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

Директор                                                                                 Тетяна МЕРЕНОК

З наказом ознайомлена

___________________ Олена ЛУЗАН

01.09.2025

 

                                                                               Додаток  до наказу

                                                                                  Конотопського ліцею № 9

                                                                               01.09.2025 № 91-ОД

 

ПОЛОЖЕННЯ

про роботу комісії з розгляду випадків булінгу (цькування)
в Конотопському ліцеї № 9 Конотопської міської ради Сумської області

 

  1. Загальні положення

1.1. Це Положення визначає порядок організації та діяльності комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі загальної середньої освіти (далі – Комісія).

1.2. Комісія створюється у закладі освіти з метою розгляду випадків булінгу (цькування), виявлення обставин інциденту, прийняття рішення щодо його кваліфікації та розробки заходів реагування.

1.3. У своїй діяльності Комісія керується:

– Конституцією України;

– Законом України «Про освіту»;

– Законом України «Про повну загальну середню освіту»;

– Законом України «Про охорону дитинства»;

– Кримінальним кодексом України;

– Кодексом України про адміністративні правопорушення;

– Наказами МОН України;

– Статутом закладу освіти;

– цим Положенням.

  1. Поняття та терміни

2.1. Булінг (цькування) – діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу.

2.2. Комісія – колегіальний орган, створений адміністрацією закладу освіти для розгляду конкретних випадків булінгу.

  1. Склад та порядок формування Комісії

3.1. Комісія створюється наказом керівника закладу освіти.

3.2. До складу Комісії входять:

– заступник директора з навчально-виховної роботи (голова комісії);

– класний керівник;

– практичний психолог;

– педагог-організатор;

– представники батьківського комітету (за згодою);

– представники учнівського самоврядування (за згодою та за наявності відповідного віку);

– інші зацікавлені особи (за потреби).

3.3. У разі необхідності до роботи Комісії можуть бути залучені представники служб у справах дітей, поліції, центрів соціальних служб, медичних установ тощо.

  1. Завдання Комісії

4.1. Розгляд заяв (повідомлень) про випадки булінгу.

4.2. Проведення внутрішнього розслідування щодо ймовірного факту булінгу.

4.3. Збір пояснень усіх учасників інциденту.

4.4. Прийняття рішення про:

– визнання/невизнання випадку булінгом;

– доцільність передачі матеріалів до органів Національної поліції чи Служби у справах дітей;

– розробку та реалізацію заходів реагування та підтримки постраждалих.

4.5. Забезпечення конфіденційності та дотримання прав усіх учасників.

  1. Порядок подання та розгляду заяв

5.1. Повідомлення про випадки булінгу можуть подавати:

– учні;

– батьки (законні представники);

– працівники закладу освіти;

– інші учасники освітнього процесу.

5.2. Повідомлення подається у письмовій формі на ім’я керівника закладу або через скриньку довіри, електронну пошту тощо.

5.3. Керівник закладу зобов’язаний протягом 1 робочого дня з моменту отримання повідомлення видати наказ про створення Комісії.

5.4. Розгляд повідомлення Комісією має відбутися не пізніше ніж протягом 3 робочих днів з моменту отримання.

  1. Права та обов’язки Комісії

6.1. Комісія має право:

– отримувати пояснення від учасників освітнього процесу;

– запрошувати батьків (законних представників) учасників;

– ініціювати звернення до відповідних органів.

6.2. Комісія зобов’язана:

– забезпечити неупереджене розслідування;

– вжити заходів для захисту постраждалого;

– надати рекомендації адміністрації закладу щодо подальших дій;

– задокументувати результати своєї роботи.

  1. Прийняття рішення

7.1. Рішення Комісії приймається шляхом голосування простою більшістю голосів присутніх членів.

7.2. У разі визнання випадку булінгом:

– оформлюється акт/протокол;

– матеріали передаються до поліції/служб;

– вживаються заходи щодо усунення причин і наслідків булінгу;

– визначається програма підтримки постраждалих.

7.3. Якщо факти булінгу не підтверджуються, Комісія надає рекомендації щодо профілактичної роботи.

  1. Документування

8.1. Вся діяльність Комісії документується:

протоколи засідань;

акти про результати розгляду;

рекомендації та заходи реагування.

8.2. Документація зберігається у закладі освіти відповідно до вимог діловодства та з дотриманням конфіденційності.

  1. Заключні положення

9.1. Це Положення затверджується наказом керівника закладу освіти.

9.2. Зміни до Положення вносяться у разі змін у законодавстві або за потребою.

9.3. Положення доводиться до відома всіх учасників освітнього процесу.

 

 

Директор                                                                                  Тетяна МЕРЕНОК

 

 

 

УКРАЇНА

КОНОТОПСЬКИЙ ЛІЦЕЙ № 9

КОНОТОПСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

НАКАЗ

01.09.2025                                         м.Конотоп                                № 92-ОД

 

Про затвердження Положення
щодо запобігання насильству та унеможливлення жорстокого поводження з дітьми у Конотопському ліцеї № 9

Відповідно до Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту», Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання насильству та унеможливлення жорстокого поводження з дітьми» №3792 від 06.06.2024, на виконання постанови Кабінету Міністрів України № 658 від 04.06.2025 року про затвердження Типової програми унеможливлення насильства та жорстокого поводження з дітьми, з метою створення безпечного освітнього середовища в закладі і впровадження демократичної культури через вироблення відповідних процедур для захисту прав дитини і формування демократичних цінностей

НАКАЗУЮ:

  1. Затвердити Положення щодо запобігання насильству та унеможливлення жорстокого поводження з дітьми у Конотопському ліцеї № 9 (додаток № 1 до наказу).
  2. Затвердити форму первинного повідомлення про підозру на випадок насильства щодо дитини (додаток № 2 до наказу).
  3. Затвердити форму реєстрації внутрішнього інциденту (журналу безпеки) або ведення обліку внутрішніх інцидентів (повідомлень про випадки насильства та жорстокого поводження з дитиною) в інший спосіб за рішенням суб’єкта роботи з дітьми та молоддю (додаток № 3 до наказу);
  4. Затвердити форму анкети анонімного опитування для дітей (додаток № 4 до наказу).
  5. Заступнику директора з навчально-виховної роботи Олені Лузан:

5.1. Ознайомити з Положенням про запобігання та протидію насильству та жорстокому поводженню з дітьми та інформацією про захист дітей від усіх форм насильства, зокрема домашнього насильства, експлуатації, булінгу, найгірших форм дитячої праці або інших проявів жорстокого поводження з дитиною працівників закладу, усіх учасників освітнього процесу через офіційний вебсайт, інформаційні стенди тощо.

5.2. Інформувати всіх учасників освітнього процесу про заходи щодо унеможливлення насильства та жорстокого поводження з дітьми.

5.3. Організувати в закладі доступні та безпечні способи повідомлення про випадки насильства та жорстокого поводження з дитиною.

5.4. Оперативно реагувати за результатами розгляду заяв (скарг, повідомлень) про випадки насильства або жорстокого поводження з дітьми.

5.5. Взаємодіяти із службами у справах дітей, центрами соціальних служб, закладами освіти, охорони здоров’я та іншими уповноваженими органами для оперативного реагування на випадки насильства та жорстокого поводження з дітьми.

5.6. Організувати розміщення у доступних місцях інформаційних матеріалів (плакатів, брошур із контактами служб допомоги, контактних номерів телефонів для анонімного звернення) з метою інформування дітей та батьків, інших законних представників про запобігання насильству та унеможливлення жорстокого поводження з дітьми

  1. Педагогічним працівникам ліцею:

6.1. Проводити оцінювання ризиків насильства та жорстокого поводження з дітьми, вживати заходів, необхідних для їх усунення або мінімізації.

6.2. У разі виявлення ознак насильства або жорстокого поводження з дитиною, вжити невідкладних заходів для припинення насильства або жорстокого поводження з дитиною; надати у разі потреби домедичну допомогу, викликати бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги та звернутися до уповноваженого підрозділу органу Національної поліції;

6.3. Повідомити директора закладу та одного з батьків або інших законних представників дитини, яка вчинила насильство або жорстоке поводження, та дитині, яка постраждала від насильства або жорстокого поводження, про виявлення ознак насильства або жорстокого поводження з дитиною.

  1. Практичному психологу:

7.1. Організувати проведення тренінгів, інших заходів для працівників із навчання та підвищення обізнаності унеможливлення насильства та жорстокого поводження з дітьми.

7.2. Організувати інформаційні сесій для дітей (пояснення прав дитини, способів захисту, контактів для звернення).

  1. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

Директор                                                                                 Тетяна МЕРЕНОК

 

                                                                 Додаток № 1 до наказу

                                                                                  Конотопського ліцею № 9

                                                                               01.09.2025 № 92-од

Положення
щодо запобігання насильству та унеможливлення жорстокого

поводження з дітьми у Конотопському ліцеї № 9

 

1.Загальні положення

1.1. Це Положення регламентує організацію роботи щодо запобіганню та протидії насильству і жорстокому поводженню з дітьми у Конотопському ліцеї № 9 Конотопської міської ради Сумської області  і розроблене у відповідності до: Конституції України, Закону України «Про освіту», Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», Закону України «Про охорону дитинства», постанови КМУ від 01.06.2020 № 585 постанови Кабінету Міністрів України № 658 від 04.06.2025 року про затвердження Типової програми унеможливлення насильства та жорстокого поводження з дітьми.

1.2. Основною метою щодо запобігання та протидії насильству і жорстокому поводженню з дітьми є:

– створення у закладі ефективної системи унеможливлення будь-якого виду насильства та жорстокого поводження з дітьми;

– створення середовища, вільного від насильства і жорстокого поводження з дітьми;

– психологічне і фізичне забезпечення та підвищення ефективності освітнього процесу у ліцеї;

– формування негативного ставлення до булінгу;

– захист психологічного здоров’я і соціального благополуччя всіх його учасників;

– запровадження системи інформування про випадки (або підозру на випадки) насильства та жорстокого поводження з дітьми, а також забезпечення оперативного їх розгляду та реагування на них.

1.3. Це Положення є обов’язковим до виконання для всіх працівників, учнів, їхніх батьків або законних представників, а також інших осіб, які перебувають у трудових, договірних або волонтерських відносинах із ліцеєм.

  1. Визначення термінів

У цьому Положенні терміни вживаються у значеннях, наведених у чинному законодавстві України, а саме:

– насильство над дитиною – будь-які  умисні дії або бездіяльність, що завдають шкоди фізичному, психічному або емоційному стану дитини.

Жорстоке поводження – поведінка , що принижує гідність дитини, зловживання владою, фізичні покарання тощо.

Булінг (цькування) – агресивна поведінка з метою приниження, домінування над іншою дитиною.

  1. Принципи діяльності ліцею у сфері запобігання насильству

3.1. Дотримання прав дитини.

3.2. Недопустимість будь-якої форми насильства.

3.3. Нульова толерантність до жорстокого поводження.

3.4. Конфіденційність при розгляді звернень.

3.5. Превенція через освіту, інформування, профілактику.

  1. Завдання ліцею щодо запобігання насильству

4.1. Впровадження превентивних заходів.

4.2. Формування відповідального ставлення працівників до захисту прав дитини.

4.3. Налагодження системи виявлення, інформування та реагування на випадки насильства.

4.4. Забезпечення навчання персоналу з питань захисту дітей.

  1. Превентивні заходи

5.1. У ліцеї здійснюються такі заходи:

– ознайомлення працівників з цим Положенням (не пізніше 5 робочих днів з початку роботи);

– інформування учнів і батьків щодо форм насильства та способів захисту;

– проведення анонімного анкетування учнів;

– перевірка кандидатів на роботу щодо судимостей та можливих ризиків.

– ведення Журналу інцидентів.

  1. Виявлення та реагування

6.1. У ліцеї функціонують механізми подання повідомлень:

– телефон довіри 098-654-1773;

– електронна скринька;

– скринька для анонімних звернень.

6.2. Повідомлення про випадки насильства (або підозру) розглядаються протягом 1 доби з моменту надходження.

6.3. У разі виявлення ознак насильства:

– повідомляються батьки (крім випадків, коли вони є кривдниками).

– надсилається письмове повідомлення до Служби у справах дітей, підрозділу Національної поліції.

– вживаються заходи згідно з Порядком соціального захисту дітей (Постанова КМУ № 585).

  1. Обов’язки працівників

7.1. Припинити насильство негайно (у разі виявлення).

7.2. Надати першу домедичну допомогу (за потреби).

7.3. Повідомити керівництво.

7.4. Сприяти залученню фахівців для допомоги дитині.

  1. Профілактична робота та навчання

8.1. Щорічно проводяться:

– інформаційні кампанії.

– тематичні тижні.

– інтерактивні тренінги, рольові ігри.

– заняття з медіації, емоційного інтелекту, толерантності.

– зустрічі з працівниками поліції, юристами, психологами.

8.2. Залучаються експерти, громадські організації, фахівці НУО.

  1. Моніторинг і контроль

9.1. Регулярне оцінювання ризиків насильства.

9.2. Аналіз інцидентів для запобігання повторенню.

9.3. Анкетування дітей, батьків та персоналу.

9.4. Перегляд заходів за результатами аналізу.

  1. Недопустима поведінка в ліцеї

10.1. Залякування, приниження, погрози.

10.2. Використання образливого тону чи коментарів.

10.3. Будь-які фізичні покарання або непотрібний фізичний контакт.

10.4. Фізичний контакт з дитиною допускається лише за потреби і виключно у присутності іншої повнолітньої особи.

  1. Відповідальність

11.1. За порушення цього Положення працівники ліцею несуть відповідальність згідно з законодавством України.

11.2. Невиконання вимог Положення може бути підставою для дисциплінарних заходів, розірвання трудового договору, або притягнення до відповідальності.

  1. Прикінцеві положення

12.1. Це Положення набирає чинності з моменту його затвердження наказом керівника ліцею.

12.2. Положення оприлюднюється на інформаційних стендах та на офіційному сайті ліцею.

12.3. З усіма працівниками проводиться ознайомлення під підпис.

 

Директор                                                                                 Тетяна МЕРЕНОК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 2 до наказу

Конотопського ліцею № 9

01.09.2025 № 92-од

 

 

ТИПОВА ФОРМА

первинного повідомлення про підозру

на випадок насильства щодо учня

Конотопського ліцею №9 Конотопської міської ради Сумської області

 

 

Дата події або виявлення: ____ ________ 20__ р.

  1. Інформація про дитину:

прізвище ___________________________________________________

ім’я ________________________________________________________

по батькові (за наявності): _____________________________________

вік дитини: __________________________________________________

соціальний статус (за потреби):

 дитина з інвалідністю;

 дитина-сирота;

 дитина, позбавлена батьківського піклування;

 інше: ____________________________________________________.

  1. Інформація про особу, яка повідомляє:

прізвище ___________________________________________________

ім’я ________________________________________________________

по батькові (за наявності): _____________________________________

найменування посади: ________________________________________

контактний номер телефону: __________________________________.

Опис ситуації: _______________________________________________

(зазначити максимально докладно, що сталося, коли, де, хто був присутній)

____________________________________________________________

____________________________________________________________.

  1. Інформація про ознаки насильства/поведінку дитини:

 тілесні ушкодження;

 страх, уникання контакту;

 розповіді про образи/тиск;

 інше: ____________________________________________________.

  1. Інформація про вжиті заходи (на момент заповнення):

 поінформовано відповідальну особу закладу;

 поінформовано батьків/інших законних представників;

 поінформовано службу у справах дітей;

 поінформовано уповноважений підрозділ органів Національної

поліції;

 інше: ____________________________________________________.

_____________________

(підпис особи, яка заповнює

первинне повідомлення)

_____________________

(дата)

 

Директор                                                                                 Тетяна МЕРЕНОК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 3 до наказу

Конотопського ліцею №9

01.09.2025 № 92-ОД

 

 

ТИПОВА ФОРМА

реєстрації внутрішнього інциденту (журналу безпеки)

 

з/п

Інформація про спосіб отримання повідомлення про підозру на випадок

насильства щодо дитини (звернення, повідомлення усне/письмове)

Прізвище,

ім’я дитини

 

Тип ситуації*:

 

Заходи реагування Результат** Підпис

відповідальної

особи

 

 

 

______________

*Зазначається факт про фізичне/психологічне насильство/булінг/спробу втечі/інше.

**Зазначається, чи поінформовано органи, надано допомогу, припинено контакт тощо.

 

 

Директор                                                                                 Тетяна МЕРЕНОК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 4 до наказу

                                                                               Конотопського ліцею № 9

                                                                               01.09.2025 № 92-од

 

 

 

ТИПОВА АНКЕТА

анонімного опитування для дітей*

 

  1. Чи почувався (почувалася) ти в безпеці під час перебування у закладі?

 так, завжди;

 інколи;

 ні.

  1. Як до тебе ставилися дорослі?

 з повагою;

 байдуже;

 іноді грубо або несправедливо.

  1. Чи були випадки, коли хтось із працівників закладу освіти, інших залучених

фахівців або дітей тебе лякав, ображав або погрожував?

 так;

 ні.

  1. Чи знаєш ти, до кого можна звернутися за допомогою?

 так;

 ні.

  1. Що б ти хотів (хотіла) покращити для того, щоб було безпечніше?

(відкрите поле)

________________________________________________________________

________________________________________________________________

________________________________________________________________

________________________________________________________________.

 

_____________

*Анкета заповнюється дітьми у доступному форматі.

 

 

Директор                                                                                 Тетяна МЕРЕНОК

 

 

 

 

 

 

 

УКРАЇНА

КОНОТОПСЬКИЙ ЛІЦЕЙ № 9

КОНОТОПСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

НАКАЗ

01.09.2025                                        м. Конотоп                                № 93-од

 

Про заходи щодо запобігання та протидії цькуванню (булінгу)

Відповідно до абзацу 9 частини першої статті 64 Закону України «Про освіту», на виконання Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII, Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018 № 2657-VIII, постанови Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року», наказу Міністерства освіти і науки України від 26.02.2020 № 293 «Про затвердження плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти», наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 № 1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти», Листа Міністерства освіти і науки України від 19.09.2024 № 1/17118-24 «Про міжвідомчий алгоритм взаємодії щодо превенції булінгу (цькування)», Листа Міністерства освіти і науки України від 14.08.2020 № 1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)», з метою створення безпечного освітнього середовища в закладі і впровадження демократичної культури через вироблення відповідних процедур для захисту прав дитини і формування демократичних цінностей

 

НАКАЗУЮ:

  1. Затвердити план заходів щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) (додаток до наказу).
  2. Заступнику  директора    з  навчально-виховної    роботи  Олені Лузан організувати роботу педагогічного колективу на виконання затвердженого плану заходів щодо запобігання та протидії цькуванню (булінгу).
  3. Класним керівникам:

3.1. Створити умови для раннього виявлення випадків насильницької поведінки в учнівських колективах.

3.2. Забезпечити проведення уроків відвертого спілкування з метою інформування здобувачів освіти про способи самозахисту та уникнення булінгу та цькування.

3.3. Залучити батьківську громадськість до створення психологічно комфортного середовища в класах.

  1. Членам комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) вчасно інформувати учасників освітнього процесу про вирішення конфліктних ситуацій у дитячому та педагогічному колективах, вносити корективи (за потреби) до плану заходів щодо запобігання та протидії цькуванню.
  2. Практичному психологу забезпечити психологічний супровід учасників ситуацій насильницького спілкування.
  3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

Директор                                                                                    Тетяна МЕРЕНОК

 

З наказом ознайомлені:

___________________ Олена ЛУЗАН

01.09.2025

 

 

 

                                                                                  Додаток до наказу

                                                                               Конотопського ліцею № 9

                                                                               01.09.2025 № 93-од

План заходів

 щодо попередження насильницької моделі поведінки,

випадків булінгу серед учасників освітнього процесу

на 2025/2026 навчальний рік

 

з/п

Назва заходу Цільова аудиторія Термін виконання Відповідальний
Діагностичний етап
1 Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруженості, тривожності в учнівських колективах Вересень Практичний психолог
2 Діагностування рівня напруженості, тривоги в учнівських колективах:

– спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти;

– психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів;

– соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах;

– визначення рівня тривоги та депресії учнів

Учні 1-11 класів Упродовж року Класні керівники, практичний психолог
3 Оновлення банку сімей, де існують випадки вчинення насильства в сім’ї або виникає реальна загроза його вчинення Упродовж року ЗД ВР

Лузан О.П.

4 Онлайн/офлайн моніторинг безпечного освітнього середовища 1-11 класи Листопад, квітень Практичний психолог,

ЗД ВР

Лузан О.П.

5 Проведення соціометричних досліджень з метою виявлення ізольованих учнів 3-11 класи Упродовж року Практичний психолог
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення

попередження насильства та булінгу (цькування)

6 Підготовка наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти» Вересень ЗД ВР

Лузан О.П.

7 Підготовка наказу «Про створення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти» Вересень ЗД ВР

Лузан О.П.

8 Обговорення та прийняття правил поведінки в класах, оформлення правил у вигляді наочних стендів, презентацій 1-11 класи Вересень Класні керівники
9 Організація механізмів звернення для повідомлень про випадки булінгу (цькування)  

 

 

Вересень Адміністрація закладу
10 Оновлення інформації про профілактику булінгу (цькування) на сайті закладу освіти Усі категорії учасників освітнього процесу Вересень ЗД ВР

Лузан О.П., відповідальний з сайт ліцею

Комлик Ю.І.

11 Підготовка звіту про виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу Грудень, травень ЗД ВР

Лузан О.П.

Інформаційно-профілактичні заходи
12 Засідання методичного об’єднання класних керівників (майндгруп) на тему «Психоемоційна підтримка учнів та профілактика агресивної поведінки у цифрову епоху»
(Обговорення сучасних підходів до роботи з емоційним вигоранням, кібербулінгом та цифровою безпекою)
М/о класоводів і класних керівників Травень ЗД ВР

Лузан О.П.

13 Засідання ради профілактики правопорушень ліцею з аналізом кейсів агресивної поведінки та онлайн конфліктів Група ризику Упродовж року ЗД ВР

Лузан О.П.,

практичний психолог

14 Інтерактивні години спілкування для розвитку навичок емпатії, цифрової грамотності та медіаграмотності
(Навчання мирному врегулюванню конфліктів з урахуванням ризиків соцмереж та месенджерів)
1-11 класи Упродовж року Класні керівники
15 Тренінги з елементами арт-терапії «Говори сміливо: як захистити себе від психологічного тиску»
(Практичні вправи для подолання страху і побудови самооцінки у підлітків)
1-6 класи Грудень Класні керівники, Практичний психолог
16 Інформаційна кампанія «16 днів активної безпеки» з залученням digital-медіа та блогерів
(Відеоролики, челенджі, квізи про протидію насильству та кібербулінгу у соцмережах)
1-11 класи Листопад Педагог-організатор
17 Заходи до Всесвітнього дня психічного здоров’я — інтеграція mindfulness та стрес-менеджменту
(Проведення занять з техніками усвідомленості, спрямованих на зниження тривожності серед учнів)
1-11 класи Листопад Педагогічний колектив
18 Флешмоб «Об’єднані проти булінгу: створюємо безпечний простір у школі та онлайн»
(Інтерактивні акції з використанням хештегів, візуальних інсталяцій, соціальних платформ)
Усі учасники освітнього процесу Грудень Педагог-організатор
19 Флешмоб «Зупинимо булінг разом!» 7-9 класи Жовтень Педагог-організатор
20 Круглі столи та вебінари з практичними психологами на теми:
— «Психологічна безпека дітей у сім’ї та школі»,
— «Цифрова гігієна: захист від кібербулінгу»,
— «Права дитини в сучасному світі»
1-11 класи Протягом року Практичний психолог
21 Онлайн акція «16 днів без насильства» із залученням учнівських лідерів та волонтерів
(Розповсюдження освітніх постів, відео і подкастів про права та безпеку дітей)
1-11 класи Протягом року Практичний психолог
22 Заходи в рамках тижнів:

Медійної та інформаційної грамотності;

Безпека в інтернеті;

Протидія булінгу та протидії дискримінації

1-11 класи Жовтень, лютий ЗД ВР

Лузан О.П., педагог-організатор

класні керівники,.

23 Акція «16 днів проти насильства» до Європейського дня захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насилля 5-11 класи Листопад Практичний психолог
24 Розповсюдження електронних дайджестів із актуальною інформацією про наслідки насильства в сім’ї та способи звернення по допомогу
(Інформування батьків і учнів через e-mail розсилки та месенджери)
1-11 класи Упродовж року Практичний психолог,

класні керівники

25 Створення інформаційного  стенду про організації, до яких можна звернутися по допомогу в разі потреби. Вересень 2024 Практичний психолог
26 Робота інформаційних стендів «Стоп булінг» 1-11 Упродовж року Педагог-організатор
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти
27 Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків 1-4 класи Упродовж року Класні керівники
28 Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, виховних годин, тренінгових занять тощо 1-11 класи Упродовж року Класні керівники
29 Проведення просвітницьких заходів щодо попередження насилля, булінгу та кібербулінгу  серед учнів :

Бесіда «Правила вдалого Селфі або Життя дорожче за фото!»;

Заняття з елементами тренінгу «Будь толерантним»;

Заняття «СТОП! Булінг»;

Заняття з елементами тренінгу «Протидія булінгу. Правила безпечної роботи в мережі Інтернет»;

Інтерактивне заняття «Скажи – “НІ!” булінгу»

9  класи Упродовж року Практичний психолог
31 Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня «Стоп булінг» 1-11 класи Грудень Класні керівники, практичний психолог
32 Гуторки антибулінгового спрямування 1-11 класи Упродовж року Педагог-організатор
Психологічний супровід
33 Діагностика стану психологічного клімату класу 1-11 класи Упродовж року Практичний психолог
34 Спостереження під час освітнього процесу і в позаурочний час 1-11 класи Упродовж року Практичний психолог
35 Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу 1-11 класи Упродовж року Практичний психолог
36 Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу 1-11 класи Упродовж року Практичний психолог
Створення безпечного освітнього середовища
37 Створення безпечного фізичного простору: заходи з адаптації будівлі та приміщень для забезпечення можливості ними користуватись усім учасникам освітнього процесу без дискримінації через фізичні можливості; постійне спостереження за поведінкою учнів під час перерв, безпечний доступ до мережі Інтернет тощо 1-11 класи Упродовж року Адміністрація закладу, педагогічні працівники, технічний персонал закладу
38 Створення безпечного емоційно-психологічного середовища: розвиток в учасників освітнього процесу соціально-емоційної грамотності, толерантності, прийняття різноманітності, вміння співпрацювати, навичок ненасильницької комунікації тощо Усі учасники освітнього процесу Упродовж року Адміністрація закладу, практичний психолог, класні керівники
Робота з батьками
39 Інформаційна робота через інтернет-сторінки: педагогічна скарбничка «Поради батькам щодо зменшення ризиків проявів булінгу та кібербулінгу для своєї дитини» 1-11 класи Упродовж року ЗД ВР
Лузан О.П.
40 Проведення індивідуальних та групових консультацій з питань профілактики насильства та булінгу для учасників освітнього процесу Усі учасники освітнього процесу Упродовж року Практичний психолог

 

41 Батьківський всеобуч «Кібербулінг. Як уберегти дитину» Батьки учнів Жовтень Практичний психолог, класні

керівники

Робота з територіальними органами Національної поліції
42 Залучення працівників органів територіальної поліції до проведення роз’яснювальної роботи з питань протидії булінгу в учнівському колективі За запитом

1-11 класи

Упродовж року ЗД ВР

Лузан О.П.

43 Вчасне інформування органів поліції про факт виявлення булінгу по відношенню до учасника освітнього процесу За запитом

1-11 класи

Упродовж року ЗД ВР

Лузан О.П.

Робота зі Службою у справах дітей
44 Залучення працівників Служби у справах дітей до проведення роз’яснювальної роботи з питань протидії булінгу в учнівському колективі За запитом

1-11 класи

Упродовж року ЗД ВР

Лузан О.П.

45 Вчасне інформування Служби у справах дітей про факт виявлення булінгу по відношенню до учасника освітнього процесу За запитом

1-11 класи

Упродовж року ЗД ВР

Лузан О.П.

 

Директор                                                                                    Тетяна МЕРЕНОК

 

 

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *